Red Bull Kart Fight Oman

RED BULL KART FIGHT HELD IN OMAN FOR THE FIRST TIME IN BID TO FIND THE FASTEST AMATEUR GO-KART DRIVER

 

 

Red Bull Kart Fight 3

 

 

For the first time Oman is hosting a global amateur go-kart tournament. The Red Bull Kart Fight is about finding the fastest amateur go-kart driver in Oman. The national final winner will get the chance to compete in the World Final which will take place in Austria’s Red Bull Ring in February 2015 and become the Red Bull Kart Fight World Champion.

The global tournament to determine the fastest amateur kart racer in the world, Red Bull Kart Fight, comes to Oman’s Automobile Association (OAA) this December.

Preliminary Qualifying rounds are currently being held at the Karting track at the OAA until the 9th of December 2014. Anyone above 16 years of age is welcome to participate in this event but only the top drivers who set the best time will compete in the National Final on Friday 12th December at 5:00pm.

Red Bull Kart Fight 4Oman is among 20 countries around the world searching for the best drivers to represent the Sultanate at the World Finals which will take place at Austria’s Red Bull Ring in February 2015.

The National Final is being held in partnership with the Ministry of Tourism, Ford Middle East, Hi FM, Hala FM, See Muscat and Y Magazine.
For more info on how to participate in Red Bull Kart Fight please call the OAA on 24510 630

 

 

ريد بُل كارت فايت في عُمان للمرة الأولى
بحثاً عن أسرع سائقي الكارتنج من الهواة

للمرة الأولى، تستضيف عُمان بطولة عالمية في الكارتنج. وستكون السلطنة على موعد مع “ريد بُل كارت فايت”، وهي المسابقة التي ستحدد أسرع متسابقي الكارتنج الهواة محلياً. وسيحظى أفضل سائق عُماني بفرصة تمثيل السلطنة في النهائيات الدولية التي ستقام على حلبة “ريد بُل رينج” في النمسا في فبراير 2015، وستحدد البطل العالمي لمسابقة “ريد بُل كارت فايت”.
وتزور البطولة العالمية التي ستحدد أسرع متسابقي الكارتنج الهواة في العالم، “ريد بُل كارت فايت”، الجمعية العُمانية للسيارات خلال شهر ديسمبر الجاري.Red Bull Kart Fight 1
وقد انطلقت التصفيات التمهيدية على حلبة الكارتنج في الجمعية العُمانية للسيارات، وهي تستمر حتى 9 ديسمبر 2014. ومن الممكن المشاركة في المسابقة لكل من هم فوق الـ16 من العمر، غير أن أقوى المتسابقين فقط سيتم اختيارهم للتنافس في النهائي الوطني يوم الجمعة في 12 ديسمبر، الساعة 5:00 عصراً.
وعُمان هي من بين 20 بلداً حول العالم تبحث عن أفضل من سيمثل السلطنة في النهائيات العالمية التي ستقام على حلبة “ريد بُل رينج” في النمسا في فبراير 2015.
ويقام النهائي الوطني بالشراكة مع وزارة السياحة وفورد الشرق الأوسط و”هاي أف أم” و”هلا أف أم”، و See Muscat ومجلة Y Magazine.
للمزيد من المعلومات حول كيفية المشاركة في “ريد بُل كارت فايت”، الرجاء الاتصال بالجمعية العُمانية للسيارات على 24510 630.

Advertisement

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: